GaGa Says…I Quit!

Engang imellem støder man på nogle spil som ligegyldigt hvor billige de er så er den tid man spilder på dem for dyr, hvad enten det så er fordi udviklerne har misforstået betydningen af ordet gamedesign, en fejl der låser spilleren fast og er ude af stand til at forsætte eller man ganske enkelt bare mister interessen.
I modsætning til andensteds på nettet hvor en anmelder, uden at nævne nogle navne eller sider, føler sig sikker nok i sin sag til at skrive en anmeldelse uden at have gennemført spillet, så skal disse næste oplæg ikke betragtes som anmeldelser.
De er en beskrivelse af hvad jeg fandt godt og dårligt i de timer der blev investeret i spillet inden at det forlod diskdrevet. (Og det skal være timer, et spil jeg har prøvet i fem minutter kan måske godt have givet mig et indblik i om det er noget jeg vil videreføre men det er ikke nok til at skrive om det.)
Sidst men ikke mindst så skal karakteren heller ikke betragtes som en endelig vurdering men derimod en formodet karakter baseret på hvad jeg har spillet.
Her er de første tre (ja, der kommer flere for der tilsyneladende mange der ikke kan finde ud af at lave spil):

Infernal: Hell’s Vengance
Udgivet af Playlogic og lavet af Metropolis Soft.
1 player 3persons shooter

Et flere år gammelt lavbudget pc-spil er nu blevet et nyt, men stadig flere år gammelt på alle punkter, Xbox 360-spil uden at der er lagt nogen form af arbejde i at finpudse eller forbedre noget som helst.
Det vil sige at styrer som om man bruger mus og tastatur, bortset fra man bruger en controller, med andre ord man styrer af helvede til.
Dertil skal ligges at spillet er enormt grimt, stemmeskuespillet er under b-films niveau og der er et cover-system der selv bestemmer hvornår man skal i cover (¤ og det er meget sjældent når du vil det.)

Grunde til at spille videre:
øh…man skyder folk…

Grunde til at stoppe:
Spillet indeholder ingen form for autosave eller checkpoints, man skal selv ud i menuen og save manuelt (¤ og det for man ikke at vide på noget tidspunkt så da jeg efter halvanden time døde for første gang skulle jeg starte helt forfra.)

Spilletid: ca. 3 timer
Formodet karakter: 2/10

Afro Samurai
Udgivet og lavet af Namco Bandai
1 player 3persons hack and slash

Hamrende flot og blodigt hack and slack-actionspil baseret på Cartoon Networks succesfulde tegnefilmserie.
Tegnestilen fra serien er perfekt afbildet og det combobaserede gameplay er sjovt indtil det stille og roligt bliver kedeligt og der bliver smidt flere og flere dårligt udførte platformsektioner ind.

Grunde til at spille videre:
Det er til tider virkelig smukt at se på og Samuel L. Jackson’s kommentarer er sjove.

Grunde til at stoppe:
Platformsektionerne er desideret broken og spillet lider af “Ninja Gaiden-syndromet” at man næsten konstant bliver ramt af noget man ikke kan se.

Spilletid: 5-6 timer
Formodet karakter: 6/10

Blazing Angels 2: Secret Missions of WWII
Udgivet og lavet af Ubisoft
1-16 player arcade flyspil

Arcade-flyspil med et alternativt synspunkt på anden verdenskrig (¤ man får en laser på et tidspunkt) med underholdende gameplay og rigelig mulighed for intense dogfights.

Grunde til at spille videre:
God “Top Gun”-følelse når man tager fjenderne ned en efter en.

Grunde til at stoppe:
En mission er definitionen af dårligt gamedesign, hvor man kun har få meter udenfor projektørenes søgelys at skyde fjenderne ned og udviklerne har glemt at et fly logisk set har pænt flydende kontrol.

Spilletid: 2-3 timer
Formodet karakter: 6/10

Categories: GaGa Says...